2016. augusztus 3., szerda

Hugh Howey: Holston & Megfelelő méret (A siló 1. és 2.)

Holston könyvadatok:
Kiadó: Könyvmolyképző
Oldalszám: 62 oldal
Téma: disztópia, sci-fi
Sorozat: A siló 1. rész
Kiadás éve: 2013
Megrendelhető: Könyvmolyképző


Fülszöveg (az első részhez):
Ezrek élnek a föld alatt, maguk gyártotta börtönben.
Régóta laknak ott, mostanra már csak legendák maradtak arról,
hogy valaha másutt is éltek emberek.
Az ilyen élet szabályokat kíván. Szigorú szabályokat.
Bizonyos dolgokról tilos beszélni; ilyen a kimenetel is.
Sose valld be, hogy esetleg ki szeretnél menni, vagy megkapod, amit akarsz.
Kilátás nyílik a kinti világra, egy megrontott és rothadt világra,
amelyet őseik maguk mögött hagytak.
A kilátás azonban idővel elhomályosul: tönkreteszi a mérgező levegő,
amely megöl mindenkit, aki bátorkodik kimenni.
Így a bűnözőkre marad a dolog, azokra, akik megszegik a szabályokat,
s akiket kiküldenek takarítani.
Miért végzik el dolgukat ezek a halálra ítélt emberek?
Ezen Holston seriff is mindig elgondolkodott.
Most meg fogja tudni.

Véleményem:

HOLSTON

Első olvasásra számomra elképesztőnek tűnt, hogy mindössze 62 oldalban megtalálható minden, ami egy jó történethez kell. Olyan karakterekkel, világleírással és cselekménnyel van teli, amire másnak nem lett volna elég ennyi fejezet.
Hányszor láttam tonnás disztópiákat, amik semmit sem tudtak nekem adni?! Maximum arra voltak jók, hogy elüssem velük az időt. A Holston azonban egyből elérte, hogy gondolkodnom kelljen rajta.
Állandóan kétségek gyötörtek. Hugh Howey számtalanszor megtévesztett és a végén annyira az őrületbe kergetett, mint eddig egyik író sem. Kételkedtem mindenben. Nem tudtam, hogy mi az igaz és mi a hamis, mint ahogyan azt a főszereplőnk sem.
Nem hittem volna, hogy megszeretem a karaktereket, de Holstonnak így is sikerült közel kerülnie a szívemhez. Vele együtt megjártam a poklok poklát, mégis mindig ott volt a fény és a remény is az alagút végén.
Egy dolgot szeretnék még kihangsúlyozni. A világ leírása olyan intenzív volt, hogy pár mondatból is a szemeim elé tudom képzelni a föld alatti burkot.



MEGFELELŐ MÉRET

A Holston borzogatóan jó volt és ezért sem szerettem volna elolvasni a többi részét. Féltem attól, hogy nem fogja megugorni ugyanazt a szintet. A félelmeim sajnos beigazolódni látszottak már az első pár oldal elolvasása után. Ez nem is változott. Úgy csuktam be a könyvet, hogy nem éreztem semmit. Nem kellett rajta órákat agyalnom, nem kötötte le a figyelmemet. A karakterek és a leírások silányak voltak.

Nyugtassatok meg, hogy nem csak nekem veszett el az a rész, amikor megtudhatjuk a poént! Vagy csak azt, hogy miért éppen ezt a címet kapta ez a rész. Mert, hogy sok értelme nincs. Ha a két könyvet összegyúrnánk és a végén kijönne egy normális terjedelmű, kibővített változat még úgy is sokallanám a leíró részeket. Értem én, hogy mi volt ezzel az író célja. Ha már tudjuk mi van odakint, akkor lássuk kicsit a siló belsejét is! Nézzünk körül mi van itt! A vége pedig az lett, hogy a szereplőkkel együtt kellett megmásznom 140 emeletet oda-vissza. De emaga a dög unalom.



A vége pedig úgy rossz ahogy van. Csak abban bízok, hogy a következő rész jobb lesz. Bár az sem biztos, hogy azt olvasni fogom. Nem akarok felesleges időt pocsékolni csak azért, hogy elmondhassam: ezt is olvastam. Én élményeket akarok. Gondolkodni akarok. Olyan elsöprő élményt akarok, mint az első résznél! 

Értékelés:
Első rész:


 Második rész: 




A sorozat:
1: Holston
2: Megfelelő méret
3: Kivetve
4: Megoldás
5: A hajótörött
6: Örökség
7: Rendelkezés
8: Szerződés
9: Dust - magyarul még nem jelent meg

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése