2016. augusztus 14., vasárnap

Elisabetta Gnone: A ​Fény Hatalma (Fairy Oak 3.)

Könyvadatok:
Kiadó: Könyvmolyképző
Oldalszám: 334 oldal
Téma: gyermek -és ifjúsági, fantasy
Sorozat: Fairy Oak 3. része
Kiadás éve: 2009
Megrendelhető: Könymolyképző
Fülszöveg:
Háború emészti Zöldlapályvölgyet. Fairy Oak lakói megszervezik a védelmet, de lelküket megmérgezi a kétség: vajon az Ellenségnek sikerül az ikrek közé állnia? A Fény és a Sötétség közötti Ősi Szövetség talán megszakadt? Vanília szeretete ellenére Pervinka menekülésre kényszerül és az Ellenség ekkor indítja végső támadását. Úgy tűnik Fairy Oak falai ellenállnak, de a Sötétség Ura még tartogat egy meglepetést, amely összezavarja az ostromlottakat
De talán nem minden olyan, mint amilyennek tűnik.

Ezzel a harmadik izgalmas résszel fejeződik be Feli, az apró fénytündér hosszú története, aki Fairy Oak boszorkány ikrei felett őrködik.


Miért pont ez?:
Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy kislány, aki egy iskolai előadás keretein belül beleszerelmesedett Fairy Oak hihetetlen világába. Teltek, múltak az évek és minden karácsonykor a sorozat következő részének megjelenését várta. A kislány közben felnőtt, de a mesékből nem nőtt ki, így úgy határozott: újra beleveti magát a mágikus világba.

Véleményem:
A bűbájos történet folytatódik. Csak erre tudtam gondolni, amikor belekezdtem a könyvet. Ez a fajta lelkesedésem hamar lelohadt, amikor azt kellett olvasnom, hogy a szereplőknek micsoda megpróbáltatásokon kellett átélniük.

Pár éve az unokatestvéremék a sorozat első részét kapták kötelezőként az iskolába. Ő akkor nem nagyon szerette meg, de én továbbra is úgy hiszem remek ötlet volt a tanítónénitől, hogy nem a Vukot vagy a Bambit választotta. Erről a két műről megvan a külön véleményem. Legyen most elég annyi, hogy szerintem sokunknak nem a korosztályának megfelelő könyveket kell elolvasnia az iskolához. A Fairy Oak egy tündéri mese, amit sok 7 éves gyerek élvezne. Én nagyon sokszor kívántam, hogy ott lehessek a faluban, és varászerőm legyen.

Bár már 17 éves vagyok, de még mindig szeretem a meséket és ezt a történetet is. Semmi rosszat nem tudok rá mondani. Talán azért, mert kiskorom egyik nagy favoritja, vagy azért, mert most is ugyanúgy élveztem, mint évekkel ezelőtt. A képek gyönyörűek benne, már azok miatt is megéri megvenni.

Nincs benne csavar vagy meghökkentő esemény. Nekem mindig is az első marad a kedvenc kötetem. Így visszatekintve azt mondanám, hogy a harmadik részben történik a legtöbb dolog. Ebben van a legtöbb cselekmény.

Egyedül, ami nem tetszett benne az a befejezés volt. [spoiler] Mégis mennyire életszerű, hogy egy 18 éves megkéri egy 10 éves gyerek kezét? [soiler vége] Én még mindig kicsit lezáratlannak tartom így a történetet, de vigasztal az a tudat, hogy van még 4 rész.

Értékelés:



A sorozat:
1, Az ikrek titka
2, A sötétség bűvölete
3, A Fény Hatalma
4, Grisam kapitány és a szerelem
5, Shirley varázslatos napjai
6, Flox őszi bolondságai
7, Ég veled, Fairy Oak!

4 megjegyzés:

  1. Milyen szerencsés volt az unokatesód, hogy ezt kapta kötelezőnek! Nálunk az első két kötetet a nővérem kapta ajándékb, de a harmadiknak (meg az utána következőknek) a megjelenését már én vártam. :D Én is nagyon szeretem, és örülök, hogy nem én vagyok az egyedüli (majdnem) 17 éves, aki szereti a tündérmeséket. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, szerintem is szerencsés volt :) Olvastad a többi részt is? Nekem az utolsó két könyv nincs meg, de tervezem beszerezni :D

      Törlés
    2. Igen, mind a hetet olvastam és úúú.. Úgy szeretem őket. :)) Szerintem ha az első három tetszett, akkor a többi sem fog csalódást okozni. ;) Kíváncsi vagyok, mit mondasz majd róluk! :)

      Törlés
    3. Ezt örömmel hallom. Igyekszem ;)

      Törlés