2016. augusztus 13., szombat

Böszörményi Gyula: Leányrablás ​Budapesten (Ambrózy báró esetei 1.)

Könyvadatok:
Kiadó: Könyvmolyképző
Oldalszám: 334 oldal
Téma: történelmi romantikus, krimi
Sorozat: Ambrózy báró esetei 1. rész
Kiadás éve: 2014
Megrendelhető: Könymolyképző
Fülszöveg:
Budapest, ​​1896. 
A város a millenniumi ünnepségek lázában ég. A békebeli Monarchia minden zugából tízezerszám tódulnak az emberek, hogy megcsodálják az ezeréves Magyarország egybehordott kincseit. Köztük van a Marosvásárhelyről érkezett, 16 éves Hangay Emma kisasszony is, akinek a rendezvények második napján nyoma vész. Négy évvel később titokzatos távirat érkezik az azóta is gyászoló, idős édesapa, Hangay Árpád címére: a különös üzenetet Emma, a rég halottnak hitt lány küldte! Az ekkor 17 éves Mili kisasszony, Emma húga azonnal a fővárosba utazik, hogy nővére keresésére induljon. A talpraesett, éles eszű lány nem sejti, hogy midőn felszáll a vonatra, rémálmokhoz hasonló kalandok sora veszi kezdetét, melyek kibogozásában egyetlen támasza a jó hírű, ám igen zord természetű mesterdetektív, Ambrózy Richárd báró lesz.


Miért pont ez?:
Nagyon sokan ajánlották nekem. Aztán amikor megjelent a 2.5. része elhatároztam, hogy én is belekezdek a sorozatba. A Könyvhéten sikerült is beszereznem, ráadásul a szerző és a borítótervező is dedikálta :)


Véleményem:
Többszöri nekifutás után sikerült csak belerázódnom a történetbe. Ennek a fő oka a stílusa, amibe rögtön beleszerettem, ugyanakkor emiatt félre is kellett tennem. Megkövetelte tőlem, hogy csak ráfigyelj. Én azonban erre elsőre nem voltam képes, amikor egyszerre 4 kisgyerek üvöltött mellettem a kanapén.

Nagyon tetszett, hogy a regény két különböző időben játszódik, és ezzel együtt két különböző elbeszélésmódot is kaptam. Egyrészt ott van az 1896-os rész, ami Budapesten játszódik a millenniumi ünnepség alatt. A történetet egy külső narrátor E/3. személyben meséli el. Hangay Emma egészen Marosvásárhelyről utazott a fővárosba, hogy részt vegyen a programokon. Azonban nem sokat élvezhet az egészből, mert pár nap múlva eltűnik.
Hangay Emília 4 évre a történtek után nekivág a nagyvilágnak, hogy megtalálja az elveszett nővérét. Ő is a nagynénjénél szál meg, ám a véletlen itt is közbeszól és olyan események közepébe csöppen, amiről álmodni sem mert. Ellenségekre és barátokra tesz szert. Az egyik ilyen segítőt Ambrózy Richárdnak hívják. A férfi messze földön híres különös módszereiről és meghökkentően jó szimatáról. 




A karakterek jól kidolgozottak, szépen vannak felépítve. Némelyikük képes a változásra, mások az elmegyógyintézetbe kötnek ki. Mili alakját nem volt nehéz megkedvelnem. Humorával, talpraesettségével, jó neveltségével és műveltsége megfogott. Az ő történetét sokkal jobban élveztem.
Ambrózyt (akinek a nevébe mindig tenni akarok egy c-t is) néhol kicsit hiányoltam, szerintem elfért volna még egy kicsi belőle a könyv lapjain.
Emmát is sikerült megszeretnem, de őt teljesen más értelemben. Tetszett, hogy nem ijedt meg és a legszörnyűbb helyzetekben és feltalálta magát.


Az elején kicsit unalmasnak tartottam, mert ott rengeteg a leírás. Azonban egy idő után rájöttem, hogy ezek a részek is ugyanolyan szerves részét képezik a könyvnek, mint a párbeszédek. A végén pedig kifejezetten örültem annak, hogy tele volt az oldal korabeli szlengekkel és pontos leírásokkal az adott városról. Így jobban magam elé tudtam képzelni az egészet.

Amint beindultak a cselekmények és a krimi szál is elkezdett jobban előtörni, úgy lettem én egyre izgatottabb. Szinte le sem tettem a könyvet. Aminek persze az lett a következménye, hogy pár óra múlva rettentően fájt a kezem, de minden szempontból megérte. 

A romantikus szálból most még nagyon keveset kaptam.
Továbbá egy kicsit ködösnek éreztem a könyv végét. Megértettem, hogy mit akar vele üzenni a szerző, de remélem valami mást is ki tud majd belőle hozni a következő részben. Amit természetesen most rögtön beszerzek. 


Értékelés:
KEDVENC LETT!

A sorozat:
1, Leányrablás Budapesten
2, A Rudnay-gyilkosságok
2.5, Beretva és tör
3, Ármány és kézfogó -> még nem jelent meg

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése