2016. június 20., hétfő

Agatha Christie #6

"2016-ban elhatároztam, hogy minden hónapban legalább egy AC könyvet kiolvasok. A Júniusi áldozatom ismét egy Hercule Poirot történet A kutya se látta lett."

Fülszöveg:
Hastings kapitány érdeklődve figyeli, ahogy Hercule Poirot a reggeli postáját bontogatja. Az egyik levelet kétszer is végigfutja. Hastings kérdésére, hogy ki írta a levelet és miről szól, a belga detektív egyszerűen átnyújtja neki, hogy olvassa el. A kapitány értetlenkedik: a levél nem is szól semmiről! Miss Emily Arundell, minden kétséget kizáróan egy vénlány, Poirot segítségét kéri – de hogy miben, az nem világos. Poirot nem habozik, nemsokára útra kel, Miss Arundell házán azonban „Eladó vagy kiadó” tábla lóg. Mint kiderül, a kisasszony nemrég meghalt, és végrendelete azóta is szóbeszéd tárgya a faluban. Mivel Agatha Christie szövi a mese szálát, sejthetjük, hogy a halállal és a végrendelettel sincs rendben minden…

Rólam és a könyvről (azaz a bénázásomról):
Mindenki tudja rólam, hogy utálom elolvasni a fülszöveget, általában csak az író személye és a borító kinézete határozza meg, hogy melyik lesz a következő olvasmány, amit a kezembe veszek. Ezért gondolom senkit sem ér váratlanul ha én itt most kijelentem: nem hittem volna, hogy újra egy Poirot könyvet tartok a kezemben.
PEDIG A VAK IS LÁTHATJA A BAJUSZOS BELGÁT A BORÍTÓN! Hát ja, kicsit eltájoltam magamat :D

Véleményem:
Nagyon sajnálom, de azt kell mondjam: nekem ez csalódás volt. Túlságosan könnyű volt a feladvány. A kis dolgokra még mindig nem tudtam ráérezni, de eléggé nyilvánvaló volt a gyilkos személye. Hastings kapitány sem tudta lekötni a figyelmemet. Kicsit úgy érzem, hogy ebben a regényben nem teljesen hozta azt amit elvárnék tőle. Azaz a sok bénázást és a megdöbbentően jó felfedezéseket, amik jelentőségére csak a társa tudja értelmezni.
Poirotot viszont imádtam, még így is, hogy nem volt annyira nagyképű, bajusz-imádó külföldi. Egyszerűen megunhatatlan, ahogyan szimatol és próbálja kideríteni a dolgokat. Szinte majdnem mindenkinek más mesét ad elő, amikor először találkozik a családtagokkal és az ügyben érintett személyekkel. Ezeken jókat vidultam.

Kicsit úgy érzem, hogy egyenlőre elég volt kettejükből. Most egy kicsit pihenni fogok és hanyagolom őket. Remélem meg fognak bocsájtani ezért :) Júliusban pedig egy teljesen új nyomozókkal teli regényt hozok. 

Mit is mondhatnék még? 
Igazából a szereplőkkel több bajom nem volt. Tetszett, hogy egy kutya is szerepelt a történetben (és méghozzá igen nagy jelentősége volt). Megint csak mindenkinek tudom ajánlani ezt is. Ha valaki nem olvasott még krimit vagy Agathat és nem akarja magát rögtön a Tíz kicsi négerrel vagy az Orient-expresszel sokkolni (,amik olyan rejtélyek, amik kitalálására rendkívüli ész és fantázia kell), akkor melegen ajánlom ezt a könyvet. Ez nem annyira bonyolult és még élvezhető is.

U.i.:
Hamar vége lett az egésznek. Én elviseltem volna, ha egy kicsit több csavar van benne és Agatha tovább folytatja. Végül így is méltó befejezést kapott és ha nem jöttem volna rá a gyilkos személyére, akkor biztosan sokkal jobban ledöbbentem volna a végén.
Értékelés:


A Többi értékelés:
június:
A kutya se látta


május: 
#1: Gyilkosság meghirdetve

március:
-

február:

január: 

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése