2016. január 23., szombat

Mark Lawrence: Tövisek Hercege *Mini-könyvklub 3.*

Fülszöveg:
Óvakodj a Tövisek Hercegétől…
Kilencévesen végignézte, ahogy anyját és öccsét meggyilkolják. Tizenhárom évesen már egy vérszomjas rablóbanda vezére.
Tizenöt évesen király akar lenni…
Elérkezett az idő, hogy Honorous Jorg Ancrath herceg visszatérjen a várba, amelynek egykor hátat fordított, és elvegye, ami jog szerint őt illeti. Mióta egy tüskebokor tövisein vergődve végig kellett néznie, ahogy Renar gróf emberei lemészárolják anyját és kistestvérét, Jorgot pusztán a harag vezérli. Élet és halál számára csak játszma – és nincs vesztenivalója.
Ám atyja várában ármány leselkedik rá. Ármány és fekete mágia. Bármennyire megingathatatlan is az akaratereje, legyőzheti-e egyetlen fiatalember az elképzelhetetlen hatalommal bíró ellenséget?
Véleményem:
Ez a könyv megrémisztett. Nem úgy, mint George Orwell az 1984-gyel, de kétlem, hogy a disztópia után ez segített volna a lelkemen. Kemény, véres és fura volt. 
Rögtön belecsöppentem egy olyan világról, amiről egy kumma szót sem tudtam. Hol is járunk? Ez mi volt? Mi történik? Ezek voltak az első reakcióim. A legelső oldalon található egy térkép, ami megmutatja, hogy mennyire széttagolt a Föld azon része, amit ismerünk. Tehát a bolygót legalább be tudtam azonosítani, ahogyan az alternatív Európát is (fogjuk rá). A történet közben kiderül, hogy a jövőben járunk, ahol a mérgezések miatt rendeget ember meghalt. A világ újra rendeződött: feudális rend visszaállásával a lovagi rendek és királyok új korszaka köszöntött be. Az embereket a Százak Háborúja tizedeli: kis királyok próbálnak nagyobb hatalmat szerezni a térségben. Eléggé furcsa képet fest: az elmúlt modern kor és az új középkor találkozik. Vasfegyverekkel, mérges gázokkal, acél ajtókkal és a technika vívmányainak érdekes keveréke ez. Ez rendkívül egyedi, eddig nem találkoztam olyan íróval aki ennyire szabadon használta volna fel azt, hogy egy posztapokaliptikus regény közepén vagyunk. A fantasy témától kicsit többet vártam volna, de be kellett érnem néhány óriással. 
Sajnálom, de a főszereplővel nem sikerült kibékülnöm. Számomra a könyv egyik leggyengébb láncszeme. Nem azért, mert erőszakos, nem azért mert nincs benne semmi jó, hanem mert egy 14 éves ficsúrt nem lehet komolyan venni. Még akkor sem, ha a két szemed közé döf vagy éppen fölrobbant egy egész várost. Nem tudtam vele együtt érezni, nem tudtam megérteni és furcsának tartottam a viselkedését. Kíváncsi lennék, hogy ki tudna együtt érezni egy ilyen unszimpatikus szereplővel.... Azt hiszem talán Jeffi fogalmazta meg legjobban, hogy milyen is Jorg: "szociopata gyökér", akinek mellesleg egy ütőképes bandája van. Akik valamilyen úton-módon mégis közelebb kerültek hozzám. Főleg a Núbai és Sir Makin. Az előző nem sokat szerepelt, inkább a múlt béli visszaemlékezéseknél volt fontosabb, míg a második a jelenben is rendesen munkálkodott. Mind a kettőnek szurkoltam, hogy élje túl és mind a kettőnek megértem a döntését. 




Nem hiszem el, hogy ez a könyv lányok/nők számára íródott. Férfiak! Olvassátok ti! Én ezt nem bírom...



A mágia is szerepet kapott és eléggé fordulatosra sikeredett a cselekmények alakulása.
Komoly dilemma előtt állok:
Folytassam vagy sem a sorozatot?
A vége eléggé érdekesre sikeredett a könyvnek és tényleg fel keltette az érdeklődésemet. Kíváncsivá tett. Tudni akarom, hogy Jorgnak sikerül e véghez vinnie a tervét. Ezek voltak a pro érvek, és most jöjjön a kontra: annyi könyvet akarok még elolvasni!
Azt hiszem ezt majd akkor döntöm el, amikor a kezembe kerül a következő kötet (ha a kezembe kerül valaha is)

Összegzés:
Cselekmény: 7/10  
Szereplők: 4/5 - Mínusz egy a főszereplőért 
Borító: 5/5 - tökéletesen illeszkedik a könyv hangulatához

2 megjegyzés:

  1. Igen, Jorg klasszikus antihős főszereplő. :D De örülök, hogy te a Núbait meg Makint szeretted! Azt hiszem, pont úgy vagyok a regénnyel, mint te. :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, Jorg tényleg eléggé antihős lett... Azért én egy kicsit Makint máshogy képzeltem el, mint te. Képet nem tudnék mutatni, de valahol Vegazus és a te elképzelésed között van :D Remélem azért a következő könyvvel jobban meg fogok barátkozni :) A fantasy nem nagyon áll közel hozzám, de küzdök vele :)

      Törlés