2017. március 4., szombat

Tommy Wallach: Kösz, ​hogy… *Mini-könyvklub 6*

Könyvadatok:
Kiadó: GABO
Oldalszám: 298 oldal
Téma: romantikus
Sorozat: -
Kiadás éve: 2016
Megrendelhető: Bookline

Fülszöveg:
Parker Santé ajkát már öt éve egyetlen szó sem hagyta el. Miközben osztálytársai fényes jövőjüket tervezgetik, ő csak sodródik, szállodákban bámészkodva üti el az idejét, a vendégeket figyeli. Amikor azonban megismerkedik Zelda Tothtal, egy ezüsthajú lánnyal, aki állítása szerint jóval idősebb, mint amennyinek kinéz, a fiú ráébred arra, hogy talán mégis van a világban néhány dolog, amiért érdemes élni.

Véleményem:
A Mini-könyvklub előtt sohasem hallottam a könyvről. Még a borítója is messze elkerült a moly.hu-n. Összesen 6 és fél darab értékelés kering róla a neten. Aztán megláttam Zsófi és Bea blogján, és már hirtelen nem bántam, hogy ezt választottuk márciusra "kötelező" olvasmánynak. 

A kezdés nagyon ott van. Valahogy azonnal képes volt beszippantani. Annyira, hogy utána csak pár órába telt, mire a végére értem a könyvnek. Egy dolog van, amit nem értek: miért nem olvastam én ezt előbb? 
"Micsoda kaland volt, ugye?"

Úgy látszik, hogy ezúttal sikerült januárra, februárra és márciusra is olyan könyvet választanunk a könyvmolyokkal, ami valamiben különbözik a tucatkönyvektől. Vagy a téma, vagy a stílus és ebben az esetben a szereplők voltak szokatlanok.

Komoly és egyben humoros olvasmány. Hiszen olyan dolgokat dolgoz el (alkoholizmus, egy szeretett ember elvesztése, traumák sora), amivel egy átlagos ember is találkozik a mindennapjaiban. Ehhez vegyít egy érdekes témát: [spoiler!]
az öröklétet. Minden mellett pedig megtalálható a maró gúny és az igazi fergeteges poén felhő is. 

" - Sosem értettem azokat, akik feketén isszák a kávéjukat. Hát nem elég keserű így is az élet?"


Mondja Zelda, a mosolygós, tündérhajú lány, aki hisz abban, hogy mindig a jelenpillanat a legjobb, ami életében történt vele. Erre Parker, a beszélni nem tudó, végtelenül pesszimista és magába zárkózó srác így felel: 


"Az élet nem valami cukormázas dolog. Akkor meg miért édesítsem meg a kávét?"

Ez a két mondat tökéletesen leírja őket. Mintha két ellentétes pólusú világban élnének. Mind a ketten rendkívül erős egyéniségek. 
Zelda feladata nem más, mint kimozdítani szegény Parkert a csigaházából és megtanítani élni. És minderre rengeteg pénzt és némi időt is hajlandó szánni.

Van egy valami, ami engem nagyon zavart. Úgy nagyjából a könyv közepén kiderül egy titok Zelda múltjáról. Amivel engem az író nem tudott meggyőzni. De tudjátok mit? Ezzel lett kerek, extra és különleges a történet. Enélkül nem lenne az ami. 


Összegzés:


5 megjegyzés:

  1. Ha már így felhoztad a pénz dolgot.... azt nem értettem, hogy miért vásárolgat mindenféle drága ruhát Parkernek. Ennek mi értelme volt szerinted? Én jobban örültem volna, ha csak közös élményekre költik, ami van.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem Zelda elsősorban női aggyal gondolkozott, úgy gondolta, hogy a mai világban az embert meghatározza, hogy mit visel, milyen dolgai vannak. Azonban szerintem ezt csak az elején gondolta így. Utána volt jó sok kaland, élmény is, ami nem anyagilag hanem lelkileg és szellemileg is nagy kihívás volt.
      Szerintem a szerző számára is kényelmesebb volt ez a megoldás. Nem kellett annyi dolgot leírni... Tudom ez nem válasz, de azt be kell ismernünk, hogy így kényelmesebb volt.

      Törlés
    2. de később is vett neki drága tollakat meg jegyzetfüzeteket... jó, mondjuk arra mondhatjuk, hogy az írói karrierjét támogatta vele, bár azért lássuk be, egy közepesen drága toll és füzet is megtette volna.
      Úgy érted, azért volt így kényelmesebb az írónak, mert kevesebb pénzzel kellett ezután "elszámolnia" az olvasó felé? :)

      Törlés
    3. Zelda sem a ruhákra, sem a tollra meg a jegyzetfüzetre nem sajnálta kifejezetten a pénzt. Szerintem ez azért van, mert az emberi természet alapvetően ilyen. Ha van sok pénzed, akkor mindenből a legjobbat veszed meg, kivéve ha spórolni akarsz (az pedig itt ugye nem állt fent).
      Hát azt mondom, hogy kényelmesebb volt és Zelda így gyorsabban el tudta költeni a pénzt. Szerintem nagyjából ezzel jól volt felépítve a könyv. Nem kellett 1000 oldalon keresztül magyarázni, hogy mit mire költöttek és közös élményben is volt részük.
      Ami ilyen felület kitöltős volt azok a kis történetek voltak, amiket Parker kitalált, de azok nekem nagyon tetszettek :)

      Törlés
    4. én is nagyon szerettem Parker történeteit. :)

      Törlés