2017. március 31., péntek

Alan Bradley: De ​mi került a pitébe?

Könyvadatok:
Kiadó: Maxim
Oldalszám: 366 oldal
Téma: romantikus
Sorozat: Flavia de Luce rejtélyei 1.rész 
Kiadás éve: 2013
Megrendelhető: olvas.hu


Fülszöveg:
A bűbájos, gazdag képzelőerővel megáldott Flavia de Luce két undok nővérével és özvegy édesapjával Buckshaw valaha jobb időket látott kastélyában él. A szemfüles és kíváncsi lány a családi birtokon felfedez egy elhagyatott viktoriánus laboratóriumot, ahol kitanulja a vegyészetet – főként a méregkeverést. 
Egy különös haláleset és számos megmagyarázhatatlan rejtély arra sarkallja Flaviát, hogy nyomozásba kezdjen. Mikor édesapját letartóztatják gyilkosság vádjával, felgyorsulnak az események. A félelmet nem ismerő lány a kémia segítségével fedez fel ellentmondásokat és kapcsolódási pontokat, és fejti fel a bűnügy szövevényes szálait. 


Miért pont ez?:
Tavaly könyvhéten vettem és így a könyvfesztiválra készülődve eszembe jutott, hogy nem is olvastam még. Anno teljesen ingyen választottam Amy Kathleen Ryan nagyszerű könyve mellé egy 1+1 akció keretében. Tudtam, hogy ezzel a könyvvel egy újabb sorozatba vágom a fejszémet, de nem riadtam tőle vissza. 


Véleményem:
A fülszöveg és maga a borító is igencsak beszédes. Amiről nem ír az a szenzációs leíró tehetség, mellyel Alan Bradley rendelkezik. Érdekesen tud beszélni a legunalmasabb dolgokról is. Jól tanulmányozta azt a kort, amelyben a regény története játszódik. Ráadásul sikerült lekötnie a figyelmemet.

A főszereplő Flavia de Luce, akinek a szenvedélye a kémia. Olyannyira, hogy 11 éves korában már új dolgokat fedezett fel a tudományág területén. Nagyon érdekes, magának való kislány, akit a történet végére sikerült megkedvelnem. Maradjunk annyiban, hogy eléggé határozott jellem. 


Flavia, hogy apukáját megmentse a börtöntől, nyomozásba kezd. És mit is mondjak? Rettentően jól csinálja. Alan Bradley nem könnyítette meg a helyzetét, de a lány (majdnem) minden akadályt képes átlépni. Szerintem a történet nagyon jó eleme az, hogy a nyomozást mindig akadályozza valami vagy valaki. Flavia nem tud gyorsan haladni, mert a nyomozók nem nézik jó szemmel a kis ügyeskedéseit valamint pár ellenséget is szerez a történet során.

Rengeteg mellékszereplővel rendelkezik a könyv, akiket szerencsére (krimire nem jellemző módon) könnyű megjegyezni. Nem egy rövidke fejezetbe akarja belesűríteni az összes karakter jellemrajzát, hanem fokozatosan adagolja. Egyébként megsúgom: mindegyikben volt valami érdekes.

Azért adok ennek a könyvnek csak 4 pontot, mert nem éreztem annyira izgalmasnak a krimi részét. 

Egyszerűen nem foglalkoztatott az, hogy ki lehet a gyilkos. Végig sodródtam az árral és vártam, hogy Flavia megoldja a rejtélyt. Az el kell ismernem, hogy szépen felgöngyölítette a szálakat. 

A másik ok, hogy végig úgy éreztem, ezt nem nekem írták. Nem szoktam ilyen könyveket olvasni. Vagy nagyon gyerekeknek szánt könyvet kapok a kezembe vagy valami felnőttesebbet. Nálam valahogy kimaradt az a korosztály, amit 14-16 éves korig szoktak ajánlani a kiadók, de biztosan van olyan, aki komfortosan mozog ebben a világban.



Plusz:
Találtam az olvas.hu-n egy beleolvasót. :) Ide kattintva el tudjátok érni.

Valamint hoztam nektek a külföldi borítókból párat, lehet válogatni ;)

Kanadai minimalizmus

Görög koncepció
Angol romhalmaz
Finn temető

A holland kindle verzió
Először azt hittem, hogy portugál borítón Flavia mint felhúzható baba szerepel
Az orosz kiadástól kiégett a retinám
Azt hittem a románoknál nem tudnak rosszabbat készteni


Aztán szembejött velem a norvég horror
A portugálok újabb próbálkozása a kedvencem lett
A kínaiak újraértelmezték
Ahogy az ukránok is a saját népüknek megfelelő kiadással álltak elő

A litvánok a modern korba helyezték a történetet
Az oroszok második kiadása sem jobb
Látszik, hogy a franciák mennyire nem szeretik az angol uralkodót
Az olaszok havas téli tájat álmodtak meg

Összegzés:

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése