2016. május 2., hétfő

Jodi Picoult: Szívtől szívig


Fülszöveg:

"E bravúros fordulatokkal tarkított, megindító regény egy gyilkosságért halálra ítélt férfi történetét dolgozza fel, aki azért küzd, hogy felajánlhassa szívét egykori áldozata szívbeteg kislányának. A kisvárosias New Hampshire államban e szándéka, és a személye körül kialakuló legendák alaposan felborzolják a kedélyeket. Egy talpraesett jogásznő és egy fiatal katolikus pap mégis a férfi ügye mellé áll – miközben az események hatására mindkettejük élete gyökeresen megváltozik."


Véleményem:

Ez volt az első könyvem az írónőtől, de biztosan nem az utolsó. Nagyon tetszett az írásmódja, a témaválasztással sem volt gondom, hiszen előre tudtam és pont ezért döntöttem ez mellett. Mégis nagyon sok ismerősöm meglepődött rajta, hogy pont ezt vettem a kezembe, szerintünk ugyanis nem éppen ez a legjobb könyve Jodi Picoult-nak. 
Az elejét szerettem, gyorsan is haladtam vele, de utána sorban értek a csalódások. Ennek egyik fő oka, hogy a komoly témát nagyon szárazon dolgozta fel. Másrészt pedig...tudom, hogy ezt mindenki elmondta már előttem, de borzasztóan hasonlít egy Stephen King könyvre, amiből filmet is készítettek. Ez pedig a Halálsoron.  Nem is beszélve arról, hogy több elemet is kivett egy másik ugyancsak sikeres író gondolataiból és munkáiból, ami számomra unalmas és erőltetett volt. 


 Itt belehallgathattok a könyvbe angolul :) 


Betekintést kaptam az amerikai jogrendszerbe. Amit teljesen pozitívan fogtam fel, mert az iskolában is ezzel nyúznak minket angol lektorin és történelmen is. Rengeteg kérdésemre kaptam választ, új fogalmakat tanultam és meglepő módon arra is rádöbbentem, hogy a világ sok országában miért törölték el a halálbüntetést. Mégis nagyon sok kérdésemre nem kaptam választ, ami teljesen érthető mivel ez nem egy ismeretterjesztő könyv. 

Ráadásul szintén a javára írható, hogy rengeteg fontos és az átlag embert is érintő kérdéseket boncolgat. És itt jött el annak az ideje, hogy kitegyem a SPOILER jelet. A következő sorokat NE jelöld ki, ha nem szeretnéd elrontani magadnak az olvasás élményeit! Nem csak az amerikai jogrendszerről, a rabok életéről, a vallásról, a szerv adományozásról szól ez a történet. Ugyanúgy benne van a családon belüli erőszak, a közösség összetartásának ereje és a csodákra való "reagálás művészete" is. Mindegyik komoly téma, amikről a mai világban többet kellene beszélnünk, mégsem tesszük.  SPOILER vége.
A végével nem tudtam mit kezdeni. A befejezés előtt van egy kis csavar, amire nem igazán számítottam. Felkeltette az érdeklődésemet és olvastam volna róla még egy kicsit. Sajnálatomra azonban rá kellett jönnöm, hogy az írónő ezzel a függő cselekménnyel nem tett semmit. Úgy hagyta az egészet és konkrétan itt be is fejeződött az egész történet miután kapunk még egy utolsó lökést a végső mondattal. Ez nálam igencsak levont az értékéből. 

Értékelés:




0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése