2016. május 22., vasárnap

Agatha Christie #4

"2016-ban elhatároztam, hogy minden hónapban legalább egy AC könyvet kiolvasok. Ezekről a könyvekről az adott hónap 22. napján olvashatjátok az értékelésemet. Májusban egy Miss Marple történetet, a Gyilkosság meghirdetve című könyvet választottam."


Fülszöveg:
„Ezúton tudatjuk, hogy október 29-én, pénteken du. fél hétkor a Little Paddocksban gyilkosság lesz elkövetve. Minden külön értesítés helyett.”
Ezzel az újsághírrel indul a Gyilkosság meghirdetve, Agatha Christie hat legjobb regényének egyike, amellyel a Magvető Könyvkiadó az írónő születésének 100. évfordulójáról emlékezik meg.

Vélemény:
Ezen a történeten kívül egyetlen egy Miss Marple-t olvastam, de azok után én sokkal többre számítottam: vártam, hogy izgalmas legyen, hogy az öreglány sokat szerepeljen benne és nagy csattanóra számítottam. Izgalmas volt? Tagadhatatlan. Viszont a másik kettő elvárásnak nem igazán tudott megfelelni.

Az alap sztori itt is zseniális: valaki meghirdeti a gyilkosságot. Kit ne hozna lázba csupán a téma vagy akár a cím egyből? Az írónő azonban további izgalmakat tartogat nekünk. A nyomozás során kiderül, hogy az eset mégsem olyan ártatlan és egyszerű, mint amilyennek hinnénk. Jól felépített és furfangos a történet mesélés. Amikor az olvasó azt hinné, hogy most már mindenre tudja a megoldást, akkor kiderül, hogy nem egészen úgy van az, ahogyan gondolja.

Ami nagyon tetszett, hogy már az elején ott vannak azok az apró utalások, amik segítségével akár ki is találhatjuk mi történt pontosan. Azonban ezek úgy el vannak rejtve, hogy még az igazán szemfüles olvasónak is belefájdul a feje, amikor próbálja őket kibogozni. Szerencsére segítségünkre volt Miss Marple, aki öregasszony lévén kötöget és élvezi a hosszú sétákat, de közben mindenkit és mindent megfigyel. Kicsit sajnáltam, hogy viszonylag kevés oldalt szentelt Agatha neki. Néhol fel-fel tűnik, hogy aztán leleplezze a csalókat és a gyilkost is.

Mert mindenkinek van titkolnivalója. Rengeteg kérdés vetődik fel, mind a nyomozás elején, mind a nyomozás közben és csak gyűlnek, gyűlnek. Az ember azt hiszi sohasem lesz vége. Rengeteg szereplőnk és rejtélyünk van. És szinte az egész szomszédság előéletére 272 oldalon belül kell fényt derítenünk. Igazi kihívás! 

Mégis miért mondtam, hogy a nagy csattanó elmaradt? Mert előre kitaláltam mi történt. Nem mondom, hogy nem volt jó a lezárás, mert rettentően izgalmas és eseménydús történéseknek lehettem tanúja. Mégsem érzem úgy, hogy megérdemelné a max. pontot. 

Értékelés:


A Többi értékelés:
június:


május: 
#1: Gyilkosság meghirdetve

március:
-

február:

január: 

2 megjegyzés:

  1. Örülök, hogy tetszett a könyv. Bár már régen olvastam, de a mai napig az egyik legkiemelkedőbb AC-krimi élményem, olyan érdekes és ötletes a koncepciója.Valamikor újra kéne már olvassam. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szinte pillanatok alatt kiolvastam. Kicsit a sok szereplő először engem nagyon bekavart, de végeredményben tényleg tetszett :) A vége pedig tényleg briliáns ;) Hajrá! Jó olvasást!

      Törlés