2016. március 20., vasárnap

Liebster Award


Nagyon szépen köszönöm a díjat Molly-nak! 
Nagyon jól esett, hogy gondoltál rám! Nekem is ez az első ilyen díjam és nagyon izgatott voltam. Igyekszem minél jobban és érdekesebben kitölteni, majd meglátjuk hogy sikerül :D 

Mi ez? 
A Liebster Blog Award egy online díj amit bloggerek adnak bloggereknek, hogy új blogokat ismertessenek meg veled, és a te blogod is megismerhessék mások. A liebster szó német eredetű, jelentése: szeretett, kedves, kellemes, értékes, üdvözlendő.




1. Mióta blogolsz?
Pontosan nem tudnám megmondani, hogy mikor kezdtem. 8 éve biztosan, de eleinte teljesen máshogy értelmeztem a blog fogalmát, mint manapság. Ez a blog nagyjából egy éve él, de csak az utóbbi időben kezdtem el vele foglalkozni. Most is bűntudatom van, hiszen márciusban alig írtam bejegyzést, pedig már hónap közepe van és bőven lenne miről írnom csak lusta vagyok.

2. Van olyan szokásod, amiről tudod, hogy rossz, és szeretnél leszokni róla?
Szeretek mindent az utolsó percre hagyni. Még akkor is, ha hamarabb belevágtam, egyszerűen nem érzem teljesnek és jónak addig, amíg nem jön el az a pont, hogy végleg le kell adnom. Teszem azt egy irodalom beadandóval hiába vagyok hamarabb kész és tudom, hogy nem fogok javítani rajta, akkor sem adom be hamarabb, mint az eredetei határidőben megjelölt nap :D

3. Van olyan újság, amit rendszeresen megveszel?
Havonta egyszer az 5 perc angolt, nagyon hasznos és bár már nem nagyon tanulok belőle új szavakat, azért én megragadom az alkalmat, hogy angolul olvassak :) Illetve Glamour előfizetésünk is van, de azt anya fizeti, én csak elolvasom. 

4. Melyik a kedvenc ünneped?
Ezt a kérdést már sokszor feltették nekem, de egyszerűen soha sem tudok rá válaszolni. A karácsony klisésnek tűnhet és azt az igazság, hogy valahogy hozzám sem áll közel.

5. Melyik az a könyv, amit a legtöbbször olvastál el? Hányszor olvastad?
Ha a mesekönyvek nem számítanak, akkor A Csodák kora Karen Thompson Walker-től :D Összesen hatszor olvastam el, de mindegyik közben újra és újra megszerettem a történetet.

6. Ki a kedvenc íród és miért?
Ugye, nem csak egyet mondhatok? Mindegyik műfajban és stílusban van kedvenc íróm, egyszerűen nem tudnám őket összehasonlítani... Na jó, itt van három:
Agatha Christie, mert tényleg ő a krimi koronázatlan királynője.C.S. Lewis, mert gyerekkorom meghatározó írója. Jane Austen, a Büszkeség és balítélet miatt. 

7. Ha szabadon választhatnál, melyik országban élnél legszívesebben?
Olaszországban. Egyrészt azért, mert az olasz nyelv a legszebb. Dallamos, kellemes, könnyen beszélhető. Második ok, mert az emberek is igazán kedvesek, megértőek és jól lehet velük szórakozni is. A harmadik indokom pedig egyszerű: 5 éves korom óta az olasz tengerpartra járunk nyaralni és megszoktam, megszerettem és eltudnám képzelni ott az életemet. 

8. Próbálkoztál már regényírással?
Nem és nem is tervezem. Nem az én műfajom. 

9. Mi kedvenc szupererőd (láthatatlanná válás, gondolatolvasás, stb.)?
Alakváltás :D Mi más? Nem az a teljes, bármi bármikor lehetek, hanem meghatározott keretek közötti alakváltás. Amikor a zsiráfból nem lesz hirtelen nyuszika és hasonlók. 

10. Honnan jött a blogod címének az ötlete?
Ez volt szabad, de tényleg! Eredetileg Nyári Koktélnak hívtam, aztán a nyár elmúlt én pedig továbbra is feljártam, így a neve is változott, hogy szezonális maradjon. 

11. E-book, vagy könyv?
Erről a héten terveztem bejegyzést írni, ott majd bővebben kifejtem, de egyenlőre:
Mind a két féle módon olvasok történeteket. Ez a hangulatomtól, a napszaktól és magától a történettől is függ. 


11 DOLOG RÓLAM: 
  1. Félek otthon lenni egyedül. Teljesen mindegy, hogy nappal vagy éjjel van, kutya itt van velem vagy sem, ha nincs egy másik személy a házban, akkor inkább átmegyek a szomszédhoz. 
  2. Olasz középokú nyelvvizsgára készülök
  3. Nincs kedvenc színem, mert értelmetlennek tartom. A ruháim többsége fekete vagy nagyon élénk színű. A szobám kék, de a kiegészítők lilák vagy valamilyen állatmintásak. A telefontokom, a teniszütőm és a cipőim rózsa vagy korall színben pompáznak. 
  4. Csalni szoktam kártyázás közben 
  5. Annyira ENFJ vagyok, hogy azt le sem tagadhatnám :D 
  6. Sokat szoktam hazudni magamról, ha nem érdekel az illető személy, akinek mesélek vagy tudom, hogy soha a büdös életben nem fog annyira megismerni, hogy rájöjjön az igazságra
  7. Enyhe diszlexiával küzdök, de csak akkor jön elő, ha angolul le kell írnom a dolgokat. Egyébként előtte simán lebetűzöm hibátlanul a szavakat.
  8. Ha unatkozok vagy nincs kedvem tanulni, akkor sütit sütök, aminek persze az osztálytársaim és a családom nagyon örül :) 
  9. Egyszer szeretnék egy tetoválást. A baj csak az, hogy mindig megváltoztatom azt, hogy hova? és mit? 
  10. Már a banános csoki említésétől is hányingerem van
  11. Szeretek egyszerű szavakat (pl.: szeretet, szomszédok, kártya, pezsgő) úgy megmagyarázni, mintha az idegen szavak és kifejezések szótárában vannak: bonyolultan, de tömören. 
AZ ÉN KÉRDÉSEIM: 
  1. Miért kezdtél egy blogolni?
  2. Melyik a kedvenc filmed és miért? 
  3. Mit szoktál csinálni szabadidődben? 
  4. Mi az ami motivál a blog működtetésében? 
  5. Melyik a kedvenc filmed és miért? 
  6. Melyik közösségi portálokat használod? 
  7. Melyik az a három város, amelyeket legszívesebben meglátogatnál és miért?
  8. Könyvtár vagy könyvesbolt?
  9. Melyik volt az idei év eddigi legnépszerűbb bejegyzése? 
  10. Van-e háziállatod és ha igen, akkor milyenek? 
  11. Van-e valamilyen fóbiád? 

AKIKNEK A DÍJAT ADOM: 

      5 megjegyzés:

      1. Köszönöm a díjat, nagyon aranyos vagy! Természetesen ki fogom tölteni :)

        VálaszTörlés
        Válaszok
        1. Nagyon szívesen! :) Majd kíváncsi leszek a válaszaidra, remélem sikerült viszonylag normális kérdéseket feltennem ;)

          Törlés
        2. Nincs semmi gond a kérdésekkel :) A képet a szabályokkal elvihetem?

          Törlés
        3. Persze! Bár eléggé béna lett, nem látszik rendesen a szöveg :(

          Törlés
        4. Hát, el lehet olvasni, szóval nekem tökéletes lesz :D Egyébként is, nekem jobban tetszik, mint a tömör szöveg :))

          Törlés